Állítja egy 10,000 emberen végzett hazai felmérés.
Az elmúlt 20 évben jelentősen csökken a dohányzó koreai férfiak száma. Míg 1998-ban a férfilakosság 66.3 százaléka fogyasztott cigarettát, addig ez az arány 36.7 százalékra csökkent. Ezzel szemben nőtt az elektromos cigarettát használók száma – meghaladva a felnőtt lakosság 4 százalékát – illetve azon nők száma is, akik dohányoznak – igaz 20 év alatt csak egyetlen egységet, 7.5 százalékot elérve. Ami a tinédzserek dohányzási szokásait illeti, 2018-ban a fiúk 9.4 százaléka, a lányok 3.8 százaléka dohányzott.
Kang Jae-heon, a Kangbuk Samsung Hospital professzora szerint a kormányzati beavatkozás nagyban hozzájárult a dohányzás visszaszorításához:
„A dohányzók mértéke fokozatosan csökkent az elmúlt 20 évben, azonban az igazi esés 2015-ben történt, amikor a kormányzat megnövelte a dohánytermékek árát.”
Sokkal kevésbé pozitívak azonban az elhízás mértékével kapcsolatos eredmények. A felmérés szerint a harmincas éveikben lévő koreai férfiak 51.4 százaléka elhízott (azon férfiakat sorolják az elhízott kategóriába, akiknél a testtömegindex mértéke meghaladja a huszonötöt). Ennek oka elsősorban a magas kalóriatartalmú ételek túlzott fogyasztása, illetve a testmozgás hiánya. Aggasztó a fiatalokkal kapcsolatos eredmény is: a 19 évnél idősebbek 42 százalékánál magasabb a testtömegindex az egészségesnél – pedig 20 éve csak 25 százalékuk esetében volt ilyen eredmény.
A felmérések alapján a felnőtt népesség – nők és férfiak együttesen – csupán 40 százaléka mozog 30 percnél többet naponta. 2005-ben a felnőttek kicsit több mint 60 százaléka végezte el a kötelezőnek ítélt testmozgást.
Nőtt a binge-drinking (rohamivás, vedelés) a felnőtt női népesség körében, elérve a 26.9 százalékot. Ebbe a kategóriába azon embereket sorolják, akik egy alkalommal, két órán belül öt vagy több italt fogyasztanak el, és ezen tevékenységet legalább havonta megismétlik. A férfiak esetében még mindig jelentősen nagyobb az ilyesfajta alkoholfogyasztási szokás, bár az elmúlt években ennek mértéke visszaesett – 50.8 százalékot elérve.
Fotó: The Arrival Store