A dél-koreai szabályozó hatóságok hamis reklám és tisztességtelen gyakorlat gyanújával vizsgálják a rendkívül népszerű kínai Temu nevű vásárlási alkalmazást – jelentette hétfőn a Yonhap hírügynökség. Az olykor meghökkentően alacsony árakkal és hatalmas termékválasztékkal rendelkező Temu gyors növekedésnek örvend több tucat országban, mióta 2022-ben a kínai e-kereskedelmi óriás PDD Holdings elindította.
Ugyanakkor az Egyesült Államokban, Európában és máshol is fokozott vizsgálatnak van kitéve üzleti gyakorlata, hirdetései és a felhasználói adatok kezelése miatt. A dél-koreai Fair Trade Commission (FTC) nemrég kezdte vizsgálni a Temut, hogy megállapítsa, megsértette-e az e-kereskedelmi és reklámszabályokat – írja a Yonhap meg nem nevezett kormányzati és iparági tisztviselőkre hivatkozva. Az FTC azt is vizsgálja, hogy a Temu összhangban van-e a fogyasztóvédelmi szabályokkal – tette hozzá a Yonhap, a termékminőséggel és más kérdésekkel kapcsolatos panaszokra hivatkozva. Az AFP megkereste a Temut, hogy kommentálja a hírt. Az FTC szóvivője azt mondta, hogy nem tudnak konkrét ügyekről nyilatkozni, amikor az AFP megkérdezte, hogy a bizottság vizsgálja-e a Temut. A dél-koreai vizsgálati jelentés a világ más részein működő szabályozó hatóságok és törvényhozók által megfogalmazott hasonló aggályokat követi, különösen a cég személyes adatok felhasználásával kapcsolatban.
A Temu idén egy franciaországi és brit kampány miatt került kritika alá, amely akár 100 eurós utalványokat kínált az alkalmazás letöltéséért és egy másik személy meghívásáért. A feltételek között szerepelt, hogy a cégnek élethosszig tartó jogot biztosítanak a személyes adatok felhasználására. A Temu a múlt hónapban leállította az ajánlatot, mert „félreértések merültek fel az ügyféladatok felhasználásának mértékével kapcsolatban”. A dél-koreai Személyesadat-védelmi Bizottság vezetője ebben a hónapban újságíróknak elmondta, hogy a testület vizsgálja, hogy a Temu és az Alibaba/AliExpress hogyan gyűjtötte és használta az emberek adatait – írja a Yonhap.
A PDD Holdings egy hasonlóan sikeres belföldi vásárlási platformot üzemeltet Kínában Pinduoduo néven. Az iparági titán Alibaba egyik legnagyobb versenytársa, a PDD Holdings a múlt hónapban közölte, hogy nettó nyeresége 2023-ban csaknem megduplázódott. A Temu, valamint a gyorsdivatos óriás Shein kihívást jelentett az Amazonnak az Egyesült Államokban tapasztalható ugrásszerű növekedésükkel. Mindkettőjüket azzal vádolják az Egyesült Államokban, hogy adóelkerüléssel és az amerikai vállalkozások alákínálásával élnek vissza egy olyan szabállyal, amely lehetővé teszi a 800 dollárt meg nem haladó értékű szállítmányok vámmentes behozatalát.
(Via AFP/FashionUnited)