A KTO (Korea Tourism Organization) közvélemény-kutatásában 12,663 személyt kérdeztek meg 111 országból 8 különböző nyelven augusztus és szeptember hónapok során.
Ami a kedvenc K-Pop sztárokat illeti, a BTS könnyedén győzött, a válaszadók 36.1 százalékának rajongását elnyerve. Őket követte az EXO (10.4 százalék), a Super Junior (8.2 százalék), a BIGBANG (5.6 százalék), a Shinhwa (3 százalék) és az IU (2.7 százalék). A BTS különösen is népszerű volt az európai, japán, amerikai és óceániai rajongók, illetve a legfiatalabb megkérdezettek körében.
A megkérdezettek 89 százaléka jelezte, hogy szeretne turisztikai céllal Koreába utazni: a szám még nagyobb volt a BTS és EXO rajongók körében, akik 92-nél is nagyobb százalékban kívánják meglátogatni a távol-keleti országot. A rajongók 76 százaléka konkrét tervekkel is rendelkezik, ők ugyanis egy éven belül terveznek eljutni Koreába. Érdekesség, hogy a távolság nem jelentett hátrányt: a spanyol, mexikói, orosz és német rajongók több mint 97 százaléka mutatott hajlandóságot az utazásra.
A megkérdezettek majdnem 87 százaléka jelezte úgy, hogy a K-pop befolyásolta őket abban, hogy Koreába tervezzenek utazni. Az sem mellékes szempont, hogy utazásuk során szeretnének K-poppal kapcsolatos termékeket vásárolni, illetve meglátogatni azon helyszíneket, ahol a kedvencük videóklippjét forgatták, esetlegesen gyakorta frekventálják.
Fotó: StyleCaster