A hatóságok bejelentették, hogy az utak közelében található sírok mindegyikét el kell távolítani, és a holttesteket el kell hamvasztani. Ez a rezsim újraerdősítési programjának része.
A kormány elrendelte minden út melletti sír eltávolítását, mert azok szanaszét voltak, és akadályozták a kormány újraerdősítési programját, melyben szebb tájképet akartak kialakítani. Ha a sírok a kitűzött határidőig nem lesznek eltávolítva, a kormányzat elhagyottnak tekinti azokat és felszámolja.
Kim Dzsongün hatalomra kerülése óta nagy hangsúlyt fektet az újraerdősítésre az egész országban. A rezsimjének működése óta az észak-koreaiak facsemetéket ültettek az utak és vasutak menti földekre. Még néhány olyan eset is történt, hogy hegyoldali művelés alatt álló földterületeket koboztak el a parasztoktól az erdősítés miatt.
Kim Dzsongün emellett elrendelte a szénerőművek áttervezését és újak építését. Egy nádat felhasználó üzemben tett 2018 júliusi látogatása során megjegyezte, hogy a nádfelhasználáson alapuló papíripart újra kell éleszteni. Azóta megpróbálták helyettesíteni a fát szénnel és nádtermeléssel csökkenteni a fa használatát.
Az idei újévi beszédében is nagyobb erőfeszítést követelt az erdősítés kérdésében, mondván „kezdeményezni kell a második fázis beindítását az erdőhelyreállítási kampányban, javítva a tájat, városkezelést és útadminisztrációt, és minden óvintézkedést megtenni a környezetszennyezés ellen.
A szöuli Erdőtudományi Intézet szerint Észak-Korea 8.990.000 hektáros erdőterületéből 2.840.000-et elpusztítottak, ami 38%-os veszteség, és Szöul területének 46-szorosának megfelelő területet jelent.
A rezsim fokozott érdeklődése az ország erdeinek megvédésében pozitív jel, de ahogyan a hivatalnokok próbálják megoldani a problémát, az problematikus. A sírok, melyeket el kell távolítani, sok esetben generációk óta egy-egy család tulajdonában vannak, és sokan megkérdőjeleik a testek elégetésének szükségességét. Továbbá a rezsim „önfenntartó” politikájából származó terhek is rájuk hárulnak. Nem kapnak ugyanis eszközöket a testek elégetéséhez, ami viszont sok fát vagy üzemanyagot igényel, de sokan épp csak eltengődnek így ez komoly anyagi terhet jelent. Július elején Phjongszongban a dízel ára 6700 észak-koreai vonba került kilogrammonként, egy köbméter fa pedig 170 ezer vonba.
Forrás: DailyNK