Egyre többen választanak Ázsián kívüli desztinációt.
Évről évre több friss koreai házaspár dönt úgy, hogy tengerentúli vagy európai célpontot válasszon nászút gyanánt. A HanaTour – az ország legnagyobb utazási irodája – nemrég egy elemzést publikált a témában, az elmúlt öt év foglalásainak statisztikáit összegyűjtve.
A legnépszerűbb választás már három éve Hawaii, a nászutasok 19,6 százaléka utazik az 50. amerikai tagállamba.
A rangsorban a második Európa (az összes állama együtt) 16,2 százalékkal, míg a dobogó harmadik fokát a Thaiföld délnyugati részén található Phuket szigete foglalja el. Érdekesség, hogy 2015-ig Phuket volt az elsődleges választása a koreaiaknak, de 2016-tól Hawaii elmozdíthatatlanul a legnépszerűbb.
Ami az európai városokat illeti, fontos megemlíteni hogy egyre többen választanak kelet-közép-európai célpontokat, például Csehország fővárosát, Prágát, de Bécs és Budapest is növekvő tendenciát mutat. Ezzel szemben egyre kevesebben választják a Délkelet-Ázsiában található üdülőhelyeket, melyek népszerűsége 4 év alatt 7 százalékot csökkent.
A HanaTour adatai szerint a friss házasok egyre több pénzt költenek nászútra, és egyre inkább elfordulnak a konvencionális hagyományoktól, a nagy esküvőktől, illetve a drága esküvői ruhák megvásárlásától. Átlagosan a friss házasok 2000 dollár körüli összeget költenek fejenként egy ilyen utazásra.
„A házassági ráta folyamatosan csökken, viszont a házasok igyekeznek elkerülni a számukra hasztalan procedúrákat és költségeket (…) Ezzel szemben azonban egyre minőségibb nászutakat választanak, tehát az utazási irodák is ilyen programok kialakítására törekszenek.”
Fotó: Lonely Planet