A szöuli nők 14 százalékát éri digitális szexuális zaklatás

Többek között rejtett kamerákkal való filmek készítéséről, kéretlen szexuális fotók küldéséről és szexuális tartalmú anyagok megosztásáról van szó.

A Seoul Foundation of Women & Family felmérésében 3,678 női lakost kérdeztek meg november 15. és 27. között. A válaszadók közül 1581-en jelezték (43 százalék), hogy tapasztaltak mások esetében vagy érte őket digitális jellegű szexuális zaklatás életük során. 530 nő közvetlen áldozatként találkozott a jelenséggel.

Ami a bűntény jellegét illeti, a megkérdezettek 48 százalékának kéretlen obszcén tartalmakat küldtek, 38 százalékától pedig szexuális jellegű társalgást kértek. A megkérdezettek 30 százalékától igényeltek intim fotókat, esetlegesen bizonyos testrészeikről készült anyagok továbbítását.

Elsőre meglepőnek tűnhet, de az érintettek csupán 7.4 százaléka jelezte ügyét a rendőrség felé. Az 530 közvetlen érintett 43 százaléka azt nyilatkozta, nem volt biztos abban, hogy büntetést, illetve milyen jellegű büntetést érdemel az elkövető, ezért nem tett lépéseket. A nők 37 százaléka a hosszadalmas és bonyolult ügyintézésre hivatkozva nem járt el, míg 35 százaléka nem volt tudatában annak, hogy milyen formában tehetne lépéseket az ügyben. Jelentős azok aránya is – 31 százalék -, akik attól tartottak, hogy esetlegesen külső személyek is értesülni fognak a helyzetükről.

A városvezetés nemrég egy új projektet indított On Seoul Safe névvel,  hogy megelőzze és megakadályozza a hasonló bűntények elkövetését, illetve védelmet nyújtson az áldozatoknak. Az együttműködéshez számos hivatal és intézmény csatlakozott, többek között a SEPA (Seoul Metropolitan Police Agency) és a KAGEC (Korean Association of Gender Equality on Campus) is. A projekt keretében olyan platformok jönnek létre, melyeken keresztül védik az áldozatokat, illetve tanácsadást adnak számukra – akár jogi akár pszichoterápiás viszonylatban. Kialakításra került továbbá egy tréningprogram, mely során általános iskolákban fognak előadásokat tartani a téma kapcsán. Ehhez párosul egy olyan kampány is, amely a közvélemény tudatosítását célozza meg – ennek reklámarca Kim-Hye-yoon színésznő.

(Korea Times)

Fotó: Brandingasia.com (A fotó csak illusztráció)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük